måndag 30 juli 2012

Korsstygns tavla...

Alla som känner mig vet att jag inte broderar... Jag tycker inte om det och dom gånger jag försökt har jag inte blivit klar, tills nu. Jag hittade texten på tradera som vägg dekal, men såg framför mig en gammal hederlig korsstygns tavla.. Så jag rotade lite i syrummet hittade lite restgarner en bit lämpligt tyg och en gammal märk bok. Sen var jag igång. Den blev inte felfri på långa vägar men är ändå rätt nöjd för jag slutförde den. Den kommer passa bra i pojkarnas rum ett tag i alla fall :-)
Texten kanske är lite otydlig på bilden men det står "Bus hittar man inte på det bara blir så..." tyckte den var klockren..

1 kommentar:

  1. Så fint! Text är kul att brodera har jag kommit på, annars brukar jag ju inte slutföra broderier heller... När pojkarna inte vill ha den längre kan du ha den i ditt rum ;)
    Kram från Cillidill

    SvaraRadera