söndag 18 september 2011

Så kom hösten...

Ja så var sommaren förbi för denna gången... I fredags var det dags att skrapa rutor för första gången denna höst..

Även om jag nu är färdig med mitt bh- mönster, så får jag nog vänta lite med att prov sy det. Eftersom det är lite fattigt här just nu och det bara blir kallare och kallare så behöver ju mina älskade kottar vantar och mössor. Så nu blir stickning för hela slanten denna vecka...

Köpte på rean i våras, M&K eco babyull i tre färger (petrolblå orange och limegrön) det är nu dessa garner som blir vantar. Har aldrig tidigare stickat vantar så det återstår att se hur slut resultatet blir. Har precis stickat mudden och börjat med resten. Tyvärr blev bilden lite skuggig eftersom jag klantade till det. Men lovar att fixa en bättre när vantarna blir klara :)

1 kommentar:

  1. Åh duktiga du som kan sticka vantar! Sånt skickar jag vidare till mamma, hon är lite flinkare än jag ;) Hoppas det går bra på jobbet och glöm inte att du är välkommen på en fika 2 okt kl 11 ( då jag har Blingoparty) Men umgänget och fikan är det viktigaste ;) / Jennie

    SvaraRadera